Death Note Review

Localizare : A lost city a.k.a. Bucuresti
    Joburi/Distractii : Anime , Manga , PC stuff , Gaming etc.
    Stare de spirit : Disturbed
    Data de inscriere : 13/05/2008

Death Note Review

Mesaj  Itchacy la data de Dum Mai 25 2008, 15:15

Death Note (デスノート, Desu Nōto?) este o serie manga și anime, din care s-au inspirat și două filme artistice cu același nume, care gravitează în jurul unui carnet aparent obișnuit, dar care are puterea de a omorî pe oricine al cărui nume este scris în acesta. El intră, dintr-o întîmplare, în posesia unui tînăr deziluzionat din Japonia, Yagami Light, care decide că îi este menit să salveze lumea de elementele sale negative cu ajutorul puterii carnetului.

Carnetul morții

În lipsa unor traduceri oficiale în limba română, ne vom referi la "Death Note" în traducere ca și "Caietul morții" sau "Carnetul morții", nume folosite de traducătorii și fan-subburile românești. Acesta este descris, în cel mai simplu mod, în primele apariții din serie, ca o unealtă a shinigami-lor de a ucide oameni pentru a le lua timpul rămas de trăit în favoarea lor, astfel conferindu-le acestor ființe viață aproape nelimitată. Odată căzut în lumea umană însă, aparține celui ce pune mîna pe el primul, iar Shinigami-ul răspunzător de caiet este obligat să stea lîngă deținătorul uman pînă carnetul este distrus sau umplut, moment în care numele deținătorului uman va fi trecut într-un alt carnet de Shinigami-ul care i-a fost aproape.

Carnetul are cîteva zeci de reguli, unele necunoscute chiar de Shinigami înșiși, dar descoperite pe parcurs de Light prin teste mai mult sau mai puțin complicate. Unele nu sînt dezvăluite nici în timpul desfășurării acțiunii anime-ului sau manga-ului, ci în scene speciale cu imagini doar pentru regulile însele.

Ryuk scrie o parte din ele pe carnet, probabil doar cele cunoscute de el, sau cele pe care le consideră mai importante, în engleză, limbă pe care o consideră universal inteligibilă de oameni, pentru a fi sigur că note-ul va fi folosit:

* Numele omului a cărui nume va fi scris în acest carnet va muri.
    * Efectul caietului nu va acționa dacă cel ce scrie numele nu are fața acelei persoane în capul lui/ei. Astfel, oamenii ce împart același nume cu victima intenționată nu vor fi afectați.
    * Dacă va fi scrisă cauza morții în 40 de secunde de la scrierea numelui, aceasta va fi valabilă.
    * Dacă nu va scrisă nici o cauză a morții, persoana va muri de un simplu atac de cord.
    * După scrierea numelui și cauzei morții, detaliile morții ar trebui scrise la 6 minute și 40 de secunde după acestea.

Forme de apariție

Manga

Manga Death Note a fost scrisă de mangaka-ul japonez Tsugumi Ohba și ilustrată Takeshi Obata, fiind inițial publicată de editura Shueisha în săptămînalul Weekly Shonen Jump din numărul din decembrie 2003 pînă în mai 2006, avînd în total 108 capitole.

Seria a fost publicată în întregime în cele 12 volume în Japonia și America de Nord, apoi adaptată într-o pereche de filme live-action și o serie anime, ambele lansate în premieră în Japonia. De asemenea, un roman a fost creat de Ishin Nishio și lansat în Japonia pe 1 august 2006.

Anime

Anime-ul Death Note, regizat de Tetsurō Araki și animat de firma Madhouse, și-a început apariția în Japonia pe 3 octombrie 2006, totalizînd 37 de episoade. În contrast cu filmele, seria anime urmărește povestea din manga îndeaproare și cu doar cîteva schimbări minore la fizionomia personajelor, adaptate de Masaru Kitao, și la ordinea întîmplărilor, ca și unele scene adiționale ce nu apar în manga. De asemenea, este situat în anul 2007 și nu în 2003 ca în manga. Seria a apărut la televiziunea Nippon, difuzată, conform programului oficial, în fiecare marți la orele 24:56.

Director's Cut: Concluzia finală

Death Note: Director's Cut: Final Conclusion după numele original, este un episod special din Death Note ce a fost difuzat inițial în data de 31 august, 2007 care durează două ore și realizează în acest interval un rezumat al anime-ului și întîmplările prin care a trecut Light, prin viziunea lui Ryuk. Începutul este plasat, asemenea anime-ului, în lumea Shinigamilor, însă de data aceasta după întîmplările ce l-au implicat pe Ryuk. Astfel, un shinigami tînăr și curios și cu același chef de viață debordant ca a lui Ryuk îl caută pe acesta din urmă deoarece ajunseseră la el informații despre întîmplările prin care a trecut în lumea umană. Găsindu-l în cele din urmă, ni se prezintă un Ryuk aparent mai bătrîn, care este pregătit să-i țină poveți curiosului său fan. Începe prin a spune că oamenii prin sinea lor sînt plictisitori, însă unul anume, Light, care a dorit să-și realizeze cu ajutorul Death Note-ului un statut de zeitate a fost destul de interesant. Astfel, începe povestea, cu scene concentrate și uneori săriri peste unele aspecte ale poveștii, cît și dezvoltarea uneori necronologică a evenimentelor și introducerea unor scene noi, neprezente în anime.

Coloana sonoră

Pe parcursul difuzării anime-ului, s-au folosit următoarele melodii principale:

* * "the WORLD" de Nightmare (începutul la episoadele 1 - 19)
    * "What's up, people?!" de Maximum the Hormone (începutul la episoadele 20 - 37)
    * "Alumina" (アルミナ, Arumina?) de Nightmare (sfîrșitul la episoadele 1 - 19)
    * "Zetsubō Billy" (絶望ビリー, Zetsubō Birī?) de Maximum the Hormone (sfîrșitul la episoadele 20 - 36)
    * "Coda ~ Death Note" de Yoshihisa Hirano (sfîrșitul seriei - ep. 37)
    * "Misa no Uta" de Aya Hirano (special pentru episodul 25)

Filme artistice

Death Note a fost de asemenea adaptat într-un film live-action în două părți, lansat în 2006. Ambele au fost regizate de Shūsuke Kaneko, produse de televiziunea Nippon și distrubuite de filiala din Japonia a Warner Bros. În prezent, o continuare este în producție, regizat de Hideo Nakata, preconizat a fi un prolog despre personajul detectivului ce luptă pentru oprirea acțiunilor ucigașe, L, și va fi lansat în 2008.

Istoric

Primul film, cunoscut sub simplul nume de Death Note, a avut premiera în Japonia pe 17 iunie 2006 și a fost primul la încasări în cinematografele nipone timp de 2 săptămîni, surclasînd Codul lui DaVinci. Este în mare fidel manga-ului, începînd cu acțiunile lui Light în plin șir de ucideri, continuînd imediat cu prezentarea trecutului lui cu un an în urmă, și sfîrșindu-se cu întîlnirea cu L.

Al doilea film, Death Note: Ultimul nume, a avut premiera pe 3 noiembrie 2006 și a atins cotele cele mai înalte a cinematografelor imediat, rămînînd acolo timp de 4 săptămîni și cîștigînd peste 5,5 miliarde de yeni pînă la sfîrșitul anului, făcîndu-l unul din cele mai bănoase filme japoneze. Acesta din urmă a urmat iarăși cursul manga-ului, cu unele diferențe-cheie.

Povestea

Light Yagami este un tînăr extrem de inteligent care urăște crima și corupția din lume. Viața i se schimbă drastic atunci cînd descoperă un carnet misterios pe jos, cunoscut ca ,,Death Note" - Carnetul morții. Instrucțiunile din acesta spun că numele omului scris în carnet va muri. Light este inițial sceptic de realitatea înscrisului, crezînd că este doar o glumă. Însă, după ce experimentează cu el și ucide doi infractori, este forțat să recunoască faptul că acel carnet are puterile prevăzute în el. După întîlnirea cu fostul deținător al său, un shinigami numit Ryuk, Light plănuește să devină ,,Zeul unei lumi noi" prin executarea criminalilor.

În curînd, numărul inexplicabil de morți ale criminalilor atrage atenția interpolului și a unui detectiv misterios cunoscut doar ca ,,L", care află repede că criminalul în serie poreclit de public ,,Kira" (derivat din pronunția cuvîntului killer - criminal) este localizat în Japonia, concluzionînd de asemenea că poate ucide fără a fi în vecinătatea victimelor sale. Light realizează că L devine cel mai periculos inamic al lui și astfel începe un joc psihologic de-a șoarelecele și pisica între cei doi.

Personaje

Light Yagami

Light Yagami (夜神 月, Yagami Raito?) / Kira

Light este protagonistul seriei Death Note și un tînăr foarte inteligent, dar plictisit și îngrețoșat de natura oamenilor, care găsește din pură șansă caietul lăsat de Ryuk să cadă în lumea oamenilor, cu care descoperă că poate omorî orice om al cărui nume îl scrie în acesta. Este cunoscut de asemenea de fanii care preferă pronunția literală a numelui său ca Raito.

Odată aflat în posesia carnetului, decide a curăța lumea de sufletele impure și care ar duce la auto-distrugerea ei, sau cel puțin păstrarea stării actuale de putrefacție. Astfel, atrage atenția lui L, un detectiv renumit, și încearcă să profite de asta, apropiindu-se de el și pretinzînd că va ajuta investigația, în ciuda bănuielilor deja conturate de L în privința lui.Treabuie sa adaug k Light in episodul 14 sarutato pe Misa dar ma indoiec k o place

Ceea ce reprezinta caracteristicile psihice a lui LIght, putem spune ca pe cursul animeului a avut doua personalitati, adica personalitatea lui KIra si a lui Light. In timp ce KIra este tipul de persoana a legiuitorul care incalca drepturile unui grup limitat de oameni pentru a face bine bine restului de oameni. pentru el stilul democratic in care acuzatul are dreptul la un proces este o pierdere de timp si acuzatul=vinovat, iar pedeapsa constituie in moartea acestora. Acesta pedeapsa o primeste si cei care i se opun. iar este sustinut de o mare masa de oameni din toata lumea(cei care i-au pus numele "KIra") si de numarul criminalilor care este intr-o scadere brusca. Telul si metodele lui Kira depasesc cu mult forta umana, punandusi pe bun drept zeul noii limi pe care vrea sa cladeasca. Gandeste si foarte eficient si repede, derutandul mereu pe L care pe buna dreptate il acuza. Cu toate astea personalitatea lui LIght este total opusa, vrea sa-l opreasca pe KIra, uraste mentalitatea KIra si este sensibil si sentimental neputand sa se preface ca o iubeste pe MIsa pe cand KIra s-a folosit de ea si chiar sarutando ca sa o aibe de partea lui pe Rem, ochi, si inca un carnet.

L

L / L Lawliet (エル・ローライト, Eru Rōraito?) / Hideki Ryuga (流河 旱樹, Ryūga Hideki?) / Ryuzaki (竜崎, Ryūzaki?) / Eraldo Coil / Danuve

Cunoscut în general ca L, acesta este considerat cel mai bun detectiv din lume și preia investigația asupra lui Kira de la șirul crimelor. Îl suspectează de la început pe Light, și decide să participe la universitatea frecventată de Light, folosind numele de Hideki Ryuga pentru scopul de a investiga. Cere ca forțele de ordine să îi spună Ryuzaki, pentru a menține discreția. Inițial, se disimulează și își maschează puterile de deducere și prevedere. Are unele ticuri, preferînd să stea pe vine și nu direct jos, mănîncă numai dulciuri și ține obiectele cu delicatețe, dar asta doar pentru a mari capacitatea creierului de a gandi(sta in vine pt a castiga 40% din capacitatea creierului,manaca multe dulciuri pentru ca astfel creierul are o rezerva mai mare de glucozacare este comsumata foarte repede,iar faptul ca tine lucrurile cu delicateta este inca incert). L a locuit în Anglia 5 ani și în timpul acesta a devenit campion la tenis pentru tineret. L ia în secret și identitatea următorilor doi detectivi recunoscuți în mod global, Eraldo Coil și respectiv Deneuve, ceea ce doar el și echipa de investigare a lui Kira știu. Nu prea se cunosc multe despre cum a ajuns asa de bun sau cum a ajuns sa faca orice doar sa mai castige ceva din capacitatea creierului de a gandi. un lucru este cert, atat timp cat personalitatea lui nu este afectat/corupta de o forta divina ca death note este mult mai periculos decat Kira. bine acum veti spune ca L este de partea buna, de partea Interpolului. dar totusi ce va face sa credeti ca KIra este rau? in animeul asta nu exista rau si bine ci doua mentalitati bune opuse ca metode. deci ca concluzie L este mai periculos decat insasi ucigasul KIra.

L l-a suspectat mai tot timpul pe Light de faptul că ar fi fost Kira, dar nu îl putea acuza fără dovezi concrete. Chiar și cînd teoria i s-a dovedit incorectă și cînd Light nu mai avea memoriile acțiunilor sale ca Kira și a colaborat în mod corect cu investigația, L l-a suspectat în continuare, însă L nu va reuși să dovedească vinovăția lui Light.

Într-o scenă aparte, afirmă că niciodată nu și-a dorit ca Light să fi fost Kira și că a fost cea mai apropiată persoană de a fi prietenul său, însă există posibilitatea să fi făcut parte din jocul psihologic de pînă atunci dintre cei doi.

Misa

Misa Amane (弥 海砂, Amane Misa?) / Misa Misa

O fată înamorezată de Kira, Misa este un idol al Japoniei și tinde să poarte haine de stiluri diferite, depinzînd de activitate. Este imatură și se referă la ea la persoana a treia pentru a părea drăguță. Misa este complet devotată lui Light și menționează că s-a îndrăgostit de el la prima vedere. Light o vede totuși doar ca o unealtă în planurile lui datorită Death Note-ului pe care această îl posedă și a tîrgului pe care l-a făcut pentru ochii de Shinigami. Misa îi este așa de devotată fiindcă ucigașul părinților ei a fost executat de Kira.

În serie, intră în acțiune ca al doilea Kira, înainte de a se duce să-l întîlnească pe Light. Deși perspicace uneori, face greșeli destul de mari, sau pur și simplu nu este la nivelul lui L, astfel încît, în curînd devine ținta suspiciunilor lui alături de Light și ajunge să fie prinsă și interogată brutal. Devotamentul ei se dovedește însă a fi impresionant, necedînd și mai mult decît atît, ajungînd să-i ceară Shinigami-ului care i-a adus carnetul cu care ucidea pînă atunci, să o omoare pentru a scăpa de durere și de a nu risca să-și slăbească rezistența și să înceapă să vorbească.

Ryuk

Ryuk (リューク, Ryūku?)

Ryuk este Shinigami-ul care scapă un Death Note în tărîmul oamenilor, ulterior descoperit de Light. Este dezvăluit că Ryuk a făcut-o intenționat din plictiseală, fiindcă nu prea avea ce face în lumea Shinigamilor. Se descoperă ulterior că l-a păcălit pe Regele Shinigamilor să primească un al doilea carnet, pe care ulterior i-l dă lui Light. Ryuk are o plăcere mare pentru mere și trece printr-un gen de sevraj dacă nu mănîncă vreunul mult timp. Spune că merele sînt pentru Shinigami ca țigările și băutura pentru oameni, oare aceasta depedenta de mere nu poate avea semnificatie cu sibolul marului in biblie, adica pierderea nemurii si pierderea legaturi directe cu Dumnezeu?din plictiseala opreste un om sa mai ajunga in iad sau in rai, in cazul nostru Light. Se pare că deasemenea îi plac jocurile video. Mai menționează că este sfios pe lîngă fete. Pentru un timp, este Shinigami-ul personal a lui Mikami.

Parere
    Dupa mine un anime relizat excelent dupa un manga la fe de excelent ^^ iar filmele sunt de-a dreptul fantastice Razz and yes , I still want my own Death Note xD

Sursa : aici
    avatar
    FoOlish
    Active member
    Active member

feminin
    Numarul mesajelor : 66
    Varsta : 24
    Joburi/Distractii : Scoala,carti si Pc
    Stare de spirit : Damn!
    Data de inscriere : 01/04/2008

Re: Death Note Review

Mesaj  FoOlish la data de Vin Mai 30 2008, 19:04

A ,te rog,Itchacy,pune doar link-ul si nu mai da copy/paste Razz .Trebuia doar un rezumat+parere tongue

Revenind,o da,imi place Death Note afro .Ideea e interesanta lol!...Suspans,actiune,stil si OST superb ;p.Singurul lucru care nu mi-a placut e storyline-ul care pe la jumatate se prapadeste un pic;p..ap,nu trebuia ca Light sa ucida criminalii si sa conduca lumea?El mai mult se lupta cu N ,L si altii xD.Si ma cam enerva Misa si Light >.<.8/10
    avatar
    Kashim
    Admin