Anime my life

Doriti să reactionati la acest mesaj? Creati un cont în câteva clickuri sau conectati-vă pentru a continua.
Anime my life

Acest forum este dedicat animeurilor.

Ultimele subiecte

» www.MuzicaDownload.net
Metallica EmptySam Aug 01 2009, 21:13 Scris de uploader_site

» REGULAMENT
Metallica EmptyJoi Apr 30 2009, 20:13 Scris de Admin

» Anyoka's here!!
Metallica EmptyJoi Apr 30 2009, 20:01 Scris de Admin

» top peronaje favorite
Metallica EmptyVin Mar 13 2009, 15:55 Scris de Kim

» george si daisuke
Metallica EmptyVin Mar 13 2009, 15:54 Scris de Kim

» arashi vs hiroyuki
Metallica EmptyVin Mar 13 2009, 15:53 Scris de Kim

» schimbari
Metallica EmptyVin Mar 13 2009, 15:49 Scris de Kim

» cuplul favorit
Metallica EmptyVin Mar 13 2009, 15:49 Scris de Kim

» continuare ?
Metallica EmptyVin Mar 13 2009, 15:48 Scris de Kim

Navigare

Anime blog

Anime

Martie 2024

LunMarMierJoiVinSamDum
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Calendar Calendar


2 participan?i

    Metallica

    Itchacy
    Itchacy
    Gold member
    Gold member


    masculin
    Numarul mesajelor : 472
    Varsta : 33
    Localizare : A lost city a.k.a. Bucuresti
    Joburi/Distractii : Anime , Manga , PC stuff , Gaming etc.
    Stare de spirit : Disturbed
    Data de inscriere : 13/05/2008

    Metallica Empty Metallica

    Mesaj  Itchacy Joi Mai 29 2008, 00:45

    A.S. => etooo ... va fi foarte mult de citit ^__^ eu unul am stat o ora si jumatate sa citesc tot articolul xD dar merita ^__^ Metallica este cea mai buna formatie de heavy-metal.

    Metallica 270px-Metallica_live_London_2003-12-19


    Metallica este cea mai de succes formație Heavy-Metal din lume. A luat ființă în anul 1981 reușind să vândă peste 95 de milioane de discuri în toată lumea. Succesul comercial a făcut din Metallica o formație foarte controversată. Ei fac parte din "Big Four Of Thrash" alaturi de Slayer, Megadeth si Anthrax.


    Istorie

    Începutul (1981 - 1983)

    În 1981, ziarul Californian “The Recycler”, găzduia o rubrică de anunțuri destinată muzicienilor în căutarea unor noi colegi de formație. Sub secțiunea “Heavy Metal” apăreau săptămânal, aproape obsesiv, aceleași două nume, Lars Ulrich și James Hetfield, doi adolescenți de 18 ani.

    Familia lui Lars tocmai se mutase din Danemarca la Los Angeles. Lars, înnebunit după formațiile britanice care făceau parte din NWOBHM (Noul Val al Heavy-Metalului Britanic) și cum de mic era pasionat de tobe, dorea să-și facă propria trupă Heavy Metal. În scurt timp a reușit să-și facă o mulțime de conexiuni în lumea Metalului ce se dezvolta în California. Brian Slagel și Ron Quitana – promotori și editori – i-au devenit repede amici. Astfel, când Brian Slagel i-a oferit un loc pe compilația “Metal Massacre” lui Lars îi mai rămăsese minorul detaliu de a-și face o formație.

    James Hetfield locuia în Downey CA, era un tânăr introvertit și foarte timid. Apartenența familiei sale la “Christian Science” a făcut ca James să fie alienat de către mulți din copiii de la școla sa. Când avea 13 ani, tatăl său a decis să abandoneze familia (lucru cu greu acceptat de James), iar la vârsta de 16 ani își pierde mama (cancer – mama sa neputându-se trata din cauza religiei lor, încă un lucru greu de acceptat de către James ). Confuz și deprimat, James a găsit salvarea în muzică. La 14 ani se apucase de chitară (după ce în prealabil studiase pianul și tobele). Înființează trei trupe “Obsession”, apoi “Phantom Lord” și în final “Leather Charm”. Niciuna din ele nu a reușit să reziste, destrămându-se destul de repede. După moartea mamei, el stă în casa unui bun prieten Ron McGrovney, pe care îl va convinge să învețe să cânte la bass.

    Împinși de fostul chitarist al formațiilor Leather Cham și Phantom Lord, Hugh Tanner, James Hetfield și Ron McGrovney iau legătura cu Lars Ulrich. Astfel, cei trei se întâlnesc în camera lui Lars. Ulrich a rămas surprins de cât de timid era Hetfield, în timp ce pe James l-a marcat (pe viață după cum declara) mirosul emanat de camera lui Lars, un miros specific de adolescent danez. Ron și James nu au fost deloc impresionați de talentul lui Lars, Ron întrebându-se dacă Lars a mai cântat la tobe până atunci. Însă numeroasele “pile” pe care Lars le avea, au făcut ca cei trei să bată palma și să încerce să construiască o formație împreună. Numele de "Metallica" a fost ales de Lars. Lars îl ajuta pe Ron Quintana, să aleagă un nume pentru o nouă revistă care să promoveze trupele metal și NWOBHM (New Wave Of British Heavy Metal). Quintana a dorit să numească revista "Metallica", însă Lars i-a spus că e o idee foarte proastă și repede i-a sugerat un alt nume, totul pentru a folosi el numele.

    La începutul anului 1982, Metallica a înregistrat "Hit the Lights" pentru prima compilație "Metal Massacre" (Brian Slagel). Chitaristul Lloyd Grant a fost adus pentru a face soloul piesei, el nefiind un membru permanent al trupei. Pentru a aduce un chitarist full-time, Ulrich a apelat din nou la "The Recycler". La acest anunț a răspuns Dave Mustaine din Huntington Beach, California, chitaristul formației "Panic". Ulrich și Hetfield au fost atât de impresionați de echipamentul lui Mustaine că i-au cerut să intre-n formație înainte să-l audă cântând. Metallica a început să cânte în cluburile din L.A. însă au fost primiți cu rezerve de către public, lucru ce nu i-a descurajat, din contră au cântat și mai tare și mai repede. Însă, în cadrul trupei, tensiuniile între Dave și Ron au crescut foarte mult. Numeroase altercații au existat între Dave și Ron sau Dave și James, de câteva ori Dave fiind dat afară din formație, însă el revenea a doua zi și întreba dacă poate să continue, James răspunzându-i de fiecare dată “Ok…”. Astfel după numeroase certuri, totul culminând cu “incidentul” în care Dave a turnat o sticlă întreagă de bere în bassul lui Ron, cel din urmă fiind foarte aprope să se curenteze, Ron a decis să părăsească formația. Cu toate acestea Metallica a reușit să înregistreze o casetă demo completă înaintea plecării lui Ron. Demo-ul s-a numit “No life ‘Til Leather” și a atras repede atenția fanilor și promotorilor din California, în special San Francisco.

    Ulrich a apelat din nou la Brian Slagel pentru ai recomanda un nou bassist. Brain i-a spus că știe exact de cine au nevoie, Cliff Burton-“Trauma”. Astfel James și Lars au mers la un club unde concerta “Trauma”. Cum au intrat în club, o claie de păr roșu ce se mișca foarte repede pe scenă le-a atras atenția. Pe lângă asta, sunetul pe care chitara acestuia îl scotea i-a uimit pe cei doi. După ce James a numărat corzile a exclamat: “that’s a bass dude!” (e bass frate!). Astfel după concert cei doi s-au dus la Cliff și i-au spus că trebuie neapărat să-l fure! După ce au petrecut ceva timp împreună (6 luni) Cliff le-a spus că sunt de treabă și că acceptă invitația de a se alătura Metallicii, mai ales fiindcă Trauma devenise plictisitoare pentru el. Condiția pentru ca el să se alăture formației era ca cei trei, James, Dave și Lars să se mute în San Francisco. Lucru făcut cu plăcere. Deoarece atmosfera din Los Angeles nu era de loc pe placul lor.

    La sfârșitul anului 1982, începutul anului 1983, mișcarea din San Francisco, Bay Area Metal, luase amploare. Formații precum Antrax, Vio-lence, Sadus sau Exodus, începuseră să-și facă un nume. Spre deosebire de scena din Los Angeles dominată de formații Glam-Metal sau Hair-Metal, aici Speed-ul și Thrash-ul erau singurele genuri acceptate de către fani. Atitudinea “in-your-face”, stilul agresiv și foarte rapid, au făcut din Metallica o favorită a publicului. Între timp caseta cu demo-ul formației a ajuns de pe coasta de vest a Americii până pe coasta de est. Jonny și Marcha Zuzula din New York, care înființaseră casa de discuri Megaforce, le-au trimis 70 de dolari celor de la Metallica, pentru a putea face drumul dintre San Francisco și New York cu tot echipamentul necesar.

    Acest drum de câteva zile a fost hotărâtor pentru plecarea lui Dave din formație. Drumul fiind foarte lung, cei patru își petreceau nopțile la rude ale prietenilor apropiați. Dave sub influența alcolului a devastat multe din aceste locuințe. Cei patru obișnuiau să bea foarte mult, iar Mustaine devenea violent. Temperamentul său vulcanic devenise intolerabil, în special pentru Cliff. Ajunși la New York, fac cunoștință cu Jonny Z. Lars îl trage de-o parte și îi spune lui Jon, că vor renunța la chitaristul lor. Câteva zile mai târziu, când Dave tocmai se trezea după o noapte în care cei patru băuseră foarte mult (o noapte normală), Lars, James și Cliff erau în camera sa. Ei i-au explicat că trebuie să plece. Și că autobuzul său, cu care va face 4 zile până în San Francisco, pleacă în 45 de minute. Câteva ore mai târziu chitaristul formației Exodus, Kirk Hammett, a fost adus în New York, pentru a fi testat de formație. După ce Kirk a dus la bun sfârșit soloul la cântecul Seek and Destroy, Lars și James au fost de acord că el este soluția ideală pentru a fi chitaristul principal al Metallica.

    Jonny și Marshal le-au aranjat câteva concerte în zona New York, însă Metallica voia să repete și în plus, neavând niciun ban, aveau nevoie și de un loc în care să stea. Formația Anthrax avea o cameră de repetiție în Queens, pe care le-a pus-o la dispoziție. Camera în care cei patru au și locuit. Vremurile erau grele pentru ei. Dormeau pe jos, neavând decât niște pături, iar felul principal de mâncare era: “losers lunch”- dupa cum îi spuneau cei de la Antrax, (prânzul fraierilor) salam pe mână..fiindcă nu aveau nici măcar pâine.

    Va urma ...


    Ultima editare efectuata de catre Itchacy in Joi Mai 29 2008, 00:50, editata de 2 ori
    Itchacy
    Itchacy
    Gold member
    Gold member


    masculin
    Numarul mesajelor : 472
    Varsta : 33
    Localizare : A lost city a.k.a. Bucuresti
    Joburi/Distractii : Anime , Manga , PC stuff , Gaming etc.
    Stare de spirit : Disturbed
    Data de inscriere : 13/05/2008

    Metallica Empty Re: Metallica

    Mesaj  Itchacy Joi Mai 29 2008, 00:46

    Continuarea ...

    Kill’em All - 1983

    În anul 1983, cu un nou chitarist principal, Kirk Hammett, Metallica intră în studioul din New York, pus la dispoziție de către Megaforce Records, pentru a înregistra primul album.

    "Metal Up Your A*s" avea să se numească, însă casa de distribuție a considerat numele total inadecvat și l-au refuzat, Cliff Burton a venit cu sugestia ca albumul să se numească "Kill’em All" nume ce întruchipa întru totul agresivitatea nemaiîntâlnită până atunci a albumului.

    Albumul conținea 10 piese, inclusiv cele 7 de pe “No Life ‘Til Leather”:

    1."Hit the Lights"

    2."The Four Horsemen"

    3."Motorbreath"

    4."Jump in the Fire "

    5."(Anesthesia) Pulling Teeth"

    6."Whiplash"

    7."Phantom Lord"

    8."No Remorse"

    9."Seek & Destroy"

    10."Metal Militia"

    La patru dintre piese Dave Mustaine este coautor, cu James Hetfield și Lars Ulrich (The Four Horsmen, sau The Mechanix-cum se numea original pe demo, Jump in the Fire, No Remorse și Metal Militia) restul sunt scrise de Hetfield și Ulrich, excepție fac Anesthesia (cântec instrumental, solo de bass, dar în combinație și cu bateria lui Ulrich de la minutul 2:24 până la final) ce aparține lui Cliff Burton și Motorbreath aparținând exclusiv lui Hetfield.

    Jonny Z și soția sa, și-au amanetat toate valorile pentru a putea produce și distribui albumul. Un album în care aveau mare încredere. Cu toate că nu și-au permis publicitate, iar radioul nu se atingea de el, albumul s-a vândut în 65.000 de exemplare foarte repede.[necesită citare] Făcând din Metallica un fenomen al muzicii Underground. La finalul anului 1983, Metallica pleacă în primul turneu trans-american, Kill’em All For One. Iar la întoarcere autobuzul lor nu mai avea acoperiș, fiind complet devastat de cei patru.

    Turneul s-a încheiat la începutul anului 1984, pe 2 ianuarie, după 53 de concerte.

    Ride The Lighting -1984

    “Kill’em All” nu a fost neapărat un mare succes din punct de vedere financiar, însă el vânduse 300.000 de exemplare, ceea ce era de-a dreptul incredibil pentru un label independent ca Megaforce.[necesită citare] Succesul albumului a făcut ca Elektra Records, un label foarte important, să facă o ofertă formației- de impresariere. Oferta a fost acceptată, iar Metallica, însoțită de producătorul Flemming Rasmussen, s-a mutat într-un studiou din Copenhaga pentru a înregistra un nou album: Ride The Lighting – în continuare sub Megaforce Records.

    Albumul de debut al formației a făcut din Metallica liderul mișcării Trash. Cea mai mare formație din cele patru Mari ale Trash-ului: Metallica, Antrax, Megadeth (formație fondată de Mustaine) și Slayer. Echilibrul și corectitudinea adusă de Kirk formației, atitudinea și rifturile lui James, forța lui Ulrich și puterea bassului lui Burton, fac din “Kill’em All” un clasic, cel mai agresiv album Rock de până atunci. În acest context ceea ce Metallica a făcut pe “Ride the Lighting” a surprins pe toată lumea.

    Versurile erau mult mai clare, producția era infinit mai bună, iar agresivitatea instrumentelor era dublată de cea a versurilor. Influența lui Burton era clară, progresul formației fiind evident. Cliff era un muzician desăvârșit. Era singurul din formație care studiase cu adevărat muzica. El a avut o influență foarte mare asupra lui James. Cei doi devenind foarte, foarte apropiați. Acest lucru a dus la crearea unor cântece foarte puternice, atât ca versuri cât și ca sunet.

    Piesele “Creeping Death”, “Fight Fire With Fire”, “Treaped Under Ice” sau “Escape” rețin rapiditatea primului album, însă Ride The Lighting aduce în prim-plan cântece care conțin aranjamente simfonice precum “Fade to Black” sau piesa instrumentală, de aprope 9 minute ce va închide albumul “The Call of Ktulu”. Albumul conține de asemenea și piesele “Ride the Lighting” și, una din favoritele publicului, piesa cântată aproape în fiecare concert “For Whom The Bell Tolls”.

    Din punct de vedere al versurilor, Metallica aduce în prim-plan, în special, moartalitatea. Cântecul Ride the Lighting fiind despre pedeapsa capitală, moartea pe scaunul electric, și neputința în care se află cel pus în situația de a fi omorât. În timp ce “Fade to Black” , cântec ce are probabil cea mai mare importanță în istoria formației, este despre sinucidere.

    “Ride The Lighting” este un album progresiv, Heavy-Metal, ce arată influența pe care Kirk Hammett și în special Cliff Burton o au în formație. Este considerat de mulți specialiști în muzică, și de o parte din fanii Metallica, cel mai bun album al lor. Și chiar cel mai bun album Heavy-Metal al tuturor timpurilor. Este și ultimul album pe care Dave Musteine mai are credite (Ride the Lighting și The Call of Ktulu fiind 2 cântece pe care s-au folosit riffturi scrise de către Dave)

    Albumul are un mare succes în America. Și face Metallica cunoscută și în Europa. În 1984, Metallica va face primul turneu în Europa, susținând formația VENOM. Turneul avea să se numească “Seven dates of hell”, (turneu început la Zürich și terminat la Paris, după 16 concerte). Acest turneu a fost urmat de unul mondial “Bang that head that doesn't bang tour”.

    În 1985, înainte să intre din nou în studiou, pentru a înregistra un nou album, Metallica a fost pentru prima oară prezentă la festivalul Monsters of Rock din Dunnington. James a atras atenția publicului (70.000 de oameni) de la început că nu sunt o formație ca celelălte (fiind programați să cânte între Ratt și Bon Jovi 2 reprezentanți ai Hair-Metalului): "If you came here to see spandex, eye makeup, and the words 'Oh baby' in every fuckin' song, this ain't the fuckin' band."

    Master of Puppets-1986

    Albumul "Ride the lighting" a ajuns să vândă 800.000 de mii de unități enorm pentru o casă de discuri independentă. Metallica începe înregistrarile pentru al treilea album la sfârșitul anului 1985. Acesta este înregistrat tot în Danemarca, cu acelaș producator Flemming Rasmussen.

    Master Of Puppets, primul album integral sub Elektra, este considerat de către majoritatea fanilor hard-core ai Metallica și de majoritatea specialiștiilor ca fiind cel mai bun. Cel mai bun album Metallica, dar și cel mai bun album Heavy-Metal al tuturor timpurilor.

    Maturizarea formației este evidentă. Complexitatea pieselor este nemaiîntâlnită pâna atunci. Piese de peste 8 minute ca “Master of Puppets”,”Disposeble Heroes” rețin atenția ascultătorului pe toată durata lor, hipnotizându-l. Piese de energie pură, “Battery” și “Damege Inc.” sporesc agresivitatea formației. Iar misterul este adus de “The Thing That Should Not Be”- piesa derivată din The Call of Ktulu, fiind inspirată de către povestirile lui H. P. Lovecraft.

    Versurile de pe acest album vorbesc în special despre razboi, dependență și chiar politică (“Leper Messiah”). Albumul mai conție o piesa intrumentală “Orion” si o piesă ce ca structură seamănă cu Fade To Black, Welcome Home (Sanitarium),a doua baladă a formației ce vorbeste despre frământările unui nebun internat într-un sanatoriu ( sau îngrădirea minții libere de către societate ).

    Albumul ajunge să vândă 500.000 de exemplare relativ repede, Metallica primind primul disc de aur. Este primul album trash care intră în top 100 Bilboard atingând poziția 29, fără să fie difuzat de radio. Succesul monstru face ca Metallica să primească o invitație din partea lui Ozzy Osbourne de a face un turneu împreună. Invitație acceptată, iar succesul enorm pe care Metallica l-a avut în timpul acestui turneu, a facut ca acesta să fie ultimul ca trupă de suport.

    Succesul avut de Metallica a făcut ca această să devină o trupă controversată. Melodiile precum Fade to Black și Sanitarium, dar și semnarea contractului cu importanta casă de discuri Elektrica, au nemulțumit pe unii fani ai trashului, acuzând Metallica că au devenit comerciali. Cliff Burton a raspuns acestor acuzații simplu: “mi se rupe”.Relațiile din cadrul formației erau excelente. Cliff avea o influiență mare asupra formației, in ciuda succesului enorm pe care îl aveau, ei au rămas cu picioarele pe pământ, mai ales datorită atitudini lui Cliff o persoană neobișuită, extraordinar de liniștită. Datorită lui, James a crescut mult. La început James nu se descurca neaparat în postura de “Front-man” însa în 1986 deja era ceva natural pentru el, datorită încrederii insuflată de către Cliff. Kirk îl considera pe Cliff un frate mai mare. Lars și James erau foarte apropiați. Iar pe cei patru îi lega si faptul că le placea să bea. Și obișnuiau să bea foarte mult. Încât fanii i-au numit, la un moment dat, “AlcoholicA” nume de care erau chiar mândri. James povestește o scenă în care, fiind anunțat că mai sunt 10 minute până când trebuie să intre pe scena, el a intrat în panică fiindcă nu era beat..

    Va urma ...
    Itchacy
    Itchacy
    Gold member
    Gold member


    masculin
    Numarul mesajelor : 472
    Varsta : 33
    Localizare : A lost city a.k.a. Bucuresti
    Joburi/Distractii : Anime , Manga , PC stuff , Gaming etc.
    Stare de spirit : Disturbed
    Data de inscriere : 13/05/2008

    Metallica Empty Re: Metallica

    Mesaj  Itchacy Joi Mai 29 2008, 00:47

    Continuarea ...


    27 Septembrie 1986

    În 5 ani,3 ani de la scoaterea primului album, Metallica a evoluat din formație de garaj în formație de stadion. Turneul Damage Inc.- primul ca formație principala, nu a făcut altceva decât să confirme statutul pe care Metallica îl avea.

    Pe data de 27 Septembrie 1986, formația se afla în Suedia. Autobuzul de turneu se îndrepta către Danemarca, unde aveau să susțină următorul concert,al turneului "Damage Inc. Tour". Lars și James, dupa ce se amețiseră bine, dormeau, în timp ce Kirk și Cliff nu se întelegeau asupra patului în care urmau să doarmă, cel din față de langă șofer sau cel din spate de langă un geam (preferat de amândoi). Pentru a aplana conflictul, Kirk ia un pachet de carți și îi propune lui Cliff să aleagă fiecare câte o carte, iar cel ce va alege cartea cu valoarea cea mai mare castigă patul din spate. Prima carte, cea trasa de Cliff, s-a nimerit să fie chiar asul de pica, spașit și ofticat, Kirk acceptă să doarmă în patul de lângă șofer. Mai târziu, în aceiaș seară, Kirk nu poate dormi din cauza unor zgomote ciudate. Spatele autobuzului se balansa, filtrul cu cafea fierbinte se varsă peste James trezindu-l, dintr-odata tot autobuzul începe să se rastogoleasca, ca si cum ar cădea intr-o râpă. Toți sunt aruncați prin autobuz, ca niște cârpe în cuva unei mașini de spălat. Odată terminată miscarea de rotire, autobuzul se oprește. Soferul și ceilalți oameni (tehnicienii și cei ce se ocupau de turneu) reușesc să iasă din autobuz. Kirk o face și el, îl vede pe James care ieșa și el dupa ce a spart geamul de siguranță al autobuzului cu piciorul, si pe Lars care speriat fugise la 100 m de autobuz. Uitându-se în jur vedea sau auzea pe toată lumea mai putin pe Cliff. Îndreptându-și ochii către autobuz vede picioarele lui Cliff ieșind cumva de sub autobuz. Cliff Burton, fusese aruncat prin geamul langă care dormea, iar autobuzul a picat peste el. Haosul domnea, ce se întamplase!? Șoferul tragea de o pătură de langă Cliff, James și Kirk au sărit imediat “nu îndrazni să i-o iei!!” imediat l-au luat la întrebari pe șofer “ce s-a întamplat?, ce ai făcut?, ai băut??” șoferul le-a răspuns că a fost polei și a pierdut controlul. Între timp o macara a fost adusă pentru a ridica autobuzul și ai elibera pe oameni rămași prinși sub el, printre care și Cliff. Din păcate macaraua nu a fost bine prinsă și a scăpat autobuzul, el picând din nou peste Cliff. În cele din urma Cliff a fost eliberat, însa era prea târziu. La vârsta de 24 de ani, Cliff Burton era mort. La -4 grade, James a mers, în chiloți și în sosete, 2 mile pentru a încerca să gasească vro urmă de polei. Nu a gasit, și a fost cu greu convins să nu îl omoare pe șofer. În acea noapte, odată ajunși la un hotel, Lars, James si Kirk au început să bea. La 4 dimineața, Kirk si Lars au fost treziți de către James, care țipa pe strada din fața hotelului “Cliff unde ești??! Cliff de ce ai plecat?”, au început să plângă amândoi.

    Moartea lui Cliff a șocat întreaga lume a metalului, el avea foarte mulți prieteni fiind chiar și în 1981 un “star”printre cei ce urmareau evoluția thrash-ului. Oamenii nu au fost surpinși să afle că el cânta cu Metallica, cea mai neobișnuită persoană și cel mai curtat bassist, în cea mai agresivă și bună formație. Trupul lui a fost incinerat, iar la ceremonie Lars, Kirk si James au interpretat, pentru prima oara live, “Orion”. Viitorul formației era incert. Influiența lui Cliff în formație era enormă, si mulți nu vedeau cum Metallica are să continue fără el. Celor trei nici nu le-a trecut prin cap să se oprească, mai ales că după ceremonia funerara, tatal lui Cliff i-a rugat să continue, pentru a menține spiritul lui Cliff viu. A doua zi după înmormantare Metallica audia bassisti, posibili înlocuitori pentru postul ocupat de Cliff.

    The NeW-KiD

    Audițiile se desfășurau într-o atmosferă austeră. Mulți dintre candidați nereușind să stea mai mult de 1 minut în camera de audiție până să audă cuvântul “next” - următorul. Les Claypool (din formația Primus), a fost unul din cei ce au vrut jobul, prieten din copilărie cu Kirk. Formația l-a placut, însă i-a considerat stilul prea “funky”. Brian Slagel, cel care l-a recomandat pe Cliff, i-a spus lui Lars ca știe exact care este persoana potrivită pentru ei: Jason Newsted, din “Flotsam and Jetsam”, megafan al formației. Jason s-a prezentat la audiții. Tremura de emoție. Însă cei 3 au considerat că are energia potrivită. Pe data de 28 octombrie 1986,la 3 săptămâni după înmormântarea lui Cliff, Lars l-a anunțat pe Jason, într-un restaurant local unde erau împreuna cu James și Kirk, că a primit slujba. Jason a început să facă tumbe, să sară pe mese, să țipe de fericire. O săptămână mai târziu, formația a plecat în turneu.

    Jason a fost un influx nesfărșit de energie pentru formație. A devenit repede “live-guy” permanență legătura dintre formație și fani. James a spus într-un interviu că Jason era în stare să meargă pe stradă să ceară oamenilor să le dea autografe… Însă nu totul era perfect. O perioadă de calm se instaurase, iar odată cu el a venit și adevărata durere, conștientizarea faptului că… o persoană foarte importantă nu mai era, Cliff. James, Kirk și Lars resimțeau din plin lipsa lui Cliff. Ei l-au scos țap ispășitor pe Jason. Ușor, ușor au început să-l fiarbă: să vada cât poate duce. Iar naivitatea lui Jason, făcea lucrurile și mai ușoare pentru ceilalți 3. De exemplu, ei spuneau tuturor că Jason este homosexual, sau ieșeau în oraș să bea sau să mănânce ceva și puneau toată consumația pe contul lui Jason… și o mulțime de astfel de lucruri, ei îl numeau pe Jason în loc de Newsted, NewKid. Pentru Jason nu era chiar slujba perfectă. Însa el a rezistat, dobândind cu adevărat locul în formație.

    Pentru a evita o reacție negativă a fanilor, Metallica a preferat să elibereze un disc de cover-uri, în locul unui album de studio cu cântece noi. “The 5.98$ E.P.: Garage Days Re-Revisited”, pentru a face cunoștiință fanilor cu noul bassist în iunie 1987. Albumul a fost în mare parte înregistrat în Garajul lui Lars, de aici și numele E.P-ului.

    …And Justice For All – 1988

    Cel de-al patrulea album Metallica este “…And Justice For All”. Multii fani sau specialisti se indoiau de puterea creativa a Metallici fara Cliff. Insa relatia dintre James Hetfield si Lars Ulrich a fost intotdeauna primordiala pentru formatiei. Ei sunt baza fortei creative ce inseamna Metallica. Astfel albumul “…And Justice For All” a fost un succes masiv. Tributul suprem adus de formatiei lui Cliff.

    Uimitor este faptul ca, albumul nu este la fel de complex ca “Master of Puppets”, ci mult mai complex! Iar 7 din 9 piese au peste 6 minute, celelalte 2 nu au “decat” peste 5 minute. Albumul continua trendul impus de ultimele doua albume, adica:

    * Incepe cu un cantec foarte energic si rapid: “Blackend”
    * A doua piesa este cea care da si titlul albumului: “…And Justice For All”
    * Penultima piesa este instrumentala: “To Live Is To Die”

    Versurile sunt in acelas registru ca si pana acum, frustrare ( “Harverster of Sorrow” sau “Frayed Ends Of Sanity”), razboi (epicul – “One”sau “Blackend”), libertate (“Eye of The Beholder”, “Dyers Eve”sau “The Shortest Straw”) si politica(“…And Justice For All”), insa sunt mult mai directe. Heatfield a vorbit,in versurile sale, mult mai direct pe acest album despre societate. Insa, in ciuda stilului agresiv al lui James de a canta, versurile nu vorbeau de revolta sau nu instigau la violenta. Albumul mai contine si o piesa instrumentala “To Live Is To Die”care contine riffturi scrise de Cliff, precum si o poezie citita de James la mijlocul catecului (ce are 9:48,cu 3 secunde mai mult decat “…And Justice For All”).

    Albumul este mai complex, mai direct decat ”Master of Puppets”sau “Ride the Lighting”, a avut un succes comercial mult mai mare decat precedentele ( a atins locul 6 in Top 200 Billboard,primul top 10 al lor), de ce nu este cel mai bun album Metallica? Ei bine, este pur si simplu infect produs. Sunetul de chitara este foarte subtire, tobele clikaie de cateva ori, iar bassul..bassul nu se aude (toate acestea adauga un caracter oarecum metalic,la propriu). Sunt mai multe variante pentru lipsa bassului:

    1. Jason era nou in formatie si nu a avut un cuvant de spus la mixaj
    2. James si Lars, nu aveau incedere in talentul lui Jason, ei , in timpul mixajului, ar fi decis ca bassul sa fie dat foarte incet, abia audibil, la asta adaugand inca -1 DB.
    3. (cea confirmata de Jason si Lars) Bassul lui Jason imita chitara ritmitca si tobele, sunetul bassului fiind confundat cu cel al chitarii si sau al tobei.

    Metallica isi castigase deja un loc in istoria muzicii, chiar devenint o trupa Metal legendara, totul fara ajutorul radioului sau, nici atat, al televiziunii. Ceea ce Metallica aduce nou odata cu albumul este primul Video-Clip, pentru piesa “One”- care are aceias structura cu “Sanitarium” si “Fade To Black”, de pe precedentele 2 albume. Clipul prezinta formatia cantand piesa intr-un depozit, clupul fiind mixat cu parti ale filmlui “Jonny Got His Gun”, decat sa negocieze pentru dreptul de a folosi filmul,ei au cumparat toate drepturile pentru film. Videoul a avut un impact foarte mare asupra publicului MTV. Fiind difuzat in mod regulat, cu toate ca avea peste 8 minute. De asemenea exista si o versiune a clipului fara film. El a fost inclus pe DVD-iul pe care MTV l-a scos in 2007, ce continea cele mai marcante 24 de videouri din istoria MTV.

    De asemenea in anul 1989 Metallica a fost nominalizata la premiile Grammy, care aveau pentru prima oara o sectiune hard rock/metal, alaturi de AC/DC si alte trupe printre care si “Jethro Tull”, care nici nu s-au obosit sa apara la ceremonie, nominalizarea lor fiind considerata o ofensa la adresa hard rockului, nu pentru ca ei ar fi controversati sau ar canta prost, ci pentru ca nu erau nici pe departe o formatie Metal sau Hard Rock ci Art Rock (de exeplu solistul canta la flaut). Metallica era clar favorita la castigarea premiului, insa comisia ofere premiul formatiei “Jethro Tull”. Acest lucrul nu a afectat cu nimic atmosfera in formatie sau succesul pe care il va avea tuneul “Dameged Justice”, insa a pus in discutie competenta juriului.

    In timpul tuneului ei nu au cantat albumul in totalitate, din cauza complexitati iesite din comun. La un moment dat Kirk declara: "One day after we played 'Justice' and got off the stage one of us said, 'we're never fu****g playing that song again.”(“Intr-o zi, dupa ce am cantat ‘Justice’ si am parasit scena, unu din noi a spus ‘Imi b** p*** de-l mai cantam vreodata!’”)

    Va urma ...
    Itchacy
    Itchacy
    Gold member
    Gold member


    masculin
    Numarul mesajelor : 472
    Varsta : 33
    Localizare : A lost city a.k.a. Bucuresti
    Joburi/Distractii : Anime , Manga , PC stuff , Gaming etc.
    Stare de spirit : Disturbed
    Data de inscriere : 13/05/2008

    Metallica Empty Re: Metallica

    Mesaj  Itchacy Joi Mai 29 2008, 00:47

    Continuarea ...


    LOAD, RE-LOAD - 1994-1999

    Dupa trei ani de promovare a albumului "Metallica", membrii trupei revin in studiou pentru a inregistra al 6-lea album.Banda a luat o pauza in vara anului 1995 facand showuri in aer liber care include Donongton Park in U.K. cu sprijinul fromatiilor Slayer,Skid Row, Slash's Snakepit, Therapy. Showul a fost intitulat Escape From The Studio '95. Formatia a petrecut un an scriind si inregistrand melodii noi, ceea ce rezulta in Load din 1996 ceea ce ii urca pe membrii Metallica pe locul 1 in topuri. Coverul albumului Load a fost creat de carte Andres Serrano. De la inceputul producerii albumului, formatia stransese material necesar pentru un album dublu. Sau decis ca doar jumatate din melodii sa apara pe albumul Load urmand ca jumatate sa apara pe albumul Re-Load. Albumul Re-Load a fost ales pe locul 1 de Billboard 200, si pe locul 2 de "Top Canadian Album". Pe 21 Aprilie 1999, Metallica inregistra o performanta cu Orchestra San Francisco condusa de catre Michael Kamen.Karmen si membrii orchesteri in numar de 100 de componenti au compus materiale pentru melodiile formatiei. Albumul si concertul au avut loc in 1999 ele fiind intitulate S&M.

    The Black Album – 1991

    Metallica a crescut cu fiecare album, atat in complexitate cat si ca atitudine. Incecarile prin care au trecut i-au facut mai puternici. Turneul “Damaged Justice” a adus formatiei cele mai mari incasari de pana atunci. Fanii ii iubeau mai mult ca niciodata, Metallica devenise un monstru al muzicii Heavy Metal. Inceputul anilor 90 a insemnat moartea hair-metalului sau glam metalului. Singurele supravietuitoare ale anilor 80 erau formatiile ce aveau atitudine si agresivitate. Totodata Grungeul (prin Nirvana) incepuse sa iasa la suprafata. Astfel anii 1990-1991 au fost foarte productivi din punct de vedere muzical. Formatia Megadeth a scos cel mai de succes album al lor “Rust in Pace”, Nirvana la fel: “Nevermind”,precum si Guns and Roses: “Use your Illusion 1”. Insa cel mai de important album din acea perioada va fi: “Metallica”numit de fani si cunoscut ca “The Black Album” (din cauza logoului si coperti negre dar si succesului comparativ cu “The White Album”) .

    Productia albumului a tinut 10 luni si a costat peste 1 milion de dolari. Producatorul albumului a fost Bob Rock, care fusese chemat sa mixeze albumul, insa el a dorit sa-l produca in totalitate. Bob s-a intalnit cu James si cu Lars si le-a spus in fata ca albumele lor suna foarte prost in comparatie cu ceea ce fac pe scena. Metallica era foarte conservatoare in ceea ce priveste muzica lor. James nu avea un cuvant de spus in solouri sau partile lui Lars, dar nici ceilalti nu puteau comenta la adresa versurilor sau rifturilor. Devenisera foarte rigizi, iar ca cineva din afara formatiei sa comenteze la adresa muzicii lor li s-a parut foarte deplasat. De aceea Bob a fost greu acceptat de catre formatie. Insa dupa 10 luni de certuri nesfarsite, 10 luni tensionate si foarte grele ( surprinse de filmul “A year and a half in the life of Metallica” partea 1 ) Metallica, pe 13 august 1991, a scos pe piata “Albumul Negru”. Albumul a avut un succes fara precedent in istoria Heavy-Metalului, oameni stateau la coazi enorme pentru al cumpara.

    Muzica de pe acest album este complet diferita fata de albumele precedente. Influienta lui Bob Rock fiind evidenta. Albumul este produs impecabil, piesele sunt mult mai simple, cantece de un singur rift, nu ca in precedentele albume ce contineau 3-6 rifturi inghesuite intr-o singura piesa. Valva creata si popularitatea enorma a formatiei, a facut ca radioul sa fie obligat practic sa tranzmita Metallica. Iar cantecele simple au facut ca formatia sa-si mareasca considerabil baza de fani.

    Demourile pieselor au fost inregistrate acasa la Lars cu 3 luni inaitea intarii in studio, de catre Lars si James. Albumul continea 12 piese. Printre care si o piesa mult mai lenta ca cele de pana atunci “Nothing Else Matters”, piesa ce nu trebuia inclusa pe album fiind considerata prea personala de catre James. O balada cu dinamica intoarsa “The Unforgiven”,o melodie despre constiinta de sine “Sad But True”, precum si despre “drum” “Wherever I May Roam”, sau despre razboi “Don’t Tread On Me”, “Struggle Whitin”,”Through The Never”, chiar despre religie “The God That Failed” si “barfa”: “My Friend Of Missery” si “Holier Than Thou”. Piesa ce a avut cel mai mare succes a fost, de departe, “Enter SandMan”, primul extras de pe album.

    In cateva prima luna au vandut milioane de albume. Succesul era enorm. Iar in 1991, Metallica a castigat premiul pentru cea mai buna formatie Rock,la MTV Music Awards, si a interpretat melodia “Enter Sandman”. Succesul era monstros, ramasese doar sa duca noul album fanilor.

    Membri

    1983 - 1986 (albumele Kill'Em All, Ride the Lightning, Master of Puppets)

    * James Hetfield (solist, chitară ritmică)
    * Lars Ulrich (baterie)
    * Cliff Burton (chitară bass)
    * Kirk Hammett (chitară principala)

    1986 - 2001 (albumele Garage Days Re-Revisited, ...And Justice for All, Metallica, Load, ReLoad, Garage Inc, S&M)

    * James Hetfield (solist, chitară ritmică)
    * Lars Ulrich (baterie)
    * Kirk Hammett (chitară principală)
    * Jason Newsted (chitară bass)

    2001 - 2003 (albumul St. Anger)

    * James Hetfield (solist, chitară ritmică)
    * Lars Ulrich (baterie)
    * Kirk Hammett (chitară principală)
    * Bob Rock (chitară bass)

    2003 - prezent

    * James Hetfield (solist, chitară ritmică)
    * Lars Ulrich (baterie)
    * Kirk Hammett (chitară principală)
    * Robert Trujillo (chitară bass)

    Membri temporari pentru concertele live

    1982

    * "Damien Philips" (Jeff Warner) - al doilea chitarist.

    1992 și 1993

    * John Marshall - al doilea chitarist în urma unei accidentări a lui James

    2004

    Bateriști temporari (în 2004 când Lars Ulrich nu a putut cânta):

    * Dave Lombardo
    * Joey Jordison
    * Flemming Larsen

    Discografie

    Albume

    1983 - Kill 'Em All
    1984 - Ride the Lightning
    1986 - Master of Puppets
    1988 - ...And Justice for All
    1991 - Metallica-The Black Album
    1996 - Load
    1997 - ReLoad
    1998 - Garage Inc.
    2003 - St. Anger

    Single-uri si EP-uri

    1983 - Whiplash
    1985 - Creeping Death
    1987 - Garage Days Re-Revisited
    1989 - One
    1991 - Enter Sandman
    1992 - Unforgiven
    1992 - Sad But True
    1993 - Nothing Else Matters
    1993 - Where Ever I May Room
    1996 - Until It Sleeps
    1996 - Hero Of The Day
    1996 - King Nothing
    1997 - Mama Said
    1997 - Fuel
    1997 - The Memory Remains
    1998 - The Unforgiven 2
    1998 - Turn The Page
    1998 - Whiskey In The Jar
    1998 - Die,Die My Darling
    1999 - No Leaf Clover
    1999 - Nothing Else Matters
    2000 - I Disappear
    2003 - St.Anger
    2003 - Frantic
    2004 - The Unnamed Feeling
    2004 - Some Kind Of Monster

    Piese solo

    * "I Disappear", din filmul Mission: Impossible II
    * "We Did It Again" (ft. rapper Ja Rule), pentru Biker Boyz
    * "53rd and 3rd" (A Ramones cover), din "We're A Happy Family: A Tribute to the Ramones"
    * "Fuel", sau Nascar: Full Throttle
    * "For Whom The Bell Tolls (The Irony Of It All)" (cu DJ Spooky) pentru filmul Spawn
    * "Satan" Orbital cu Kirk Hammet pentru filmul Spawn
    * "Trinity" Kirk Hammet cu Robert Randolph și Santana pentru albumul lui Santana "All That I Am"
    * "Don't You Think This Outlaw Bit's Done Gone Out Of Hand" James Hetfield pentru "I've Always Been Crazy: A Tribute to Waylon Jennings"

    DVD și Video

    * Cliff 'em All Lansat la: 4 Decembrie 1987
    * 2 of One Lansat la: 20 Iulie 1989
    * A Year and a half in the life of Metallica Lansat la: 17 Noiembrie 1992
    * Live Shit: Binge & Purge Lansat la: 23 Noiembrie
    * Cunning Stunts Lansat la: 8 Decembrie 1998
    * S & M Lansat la: 23 Noiembrie 1999
    * Classic Albums: Metallica - The Black Album Lansat la: 6 Noiembrie 2001
    * Some Kind of Monster (filmul) Lansat la: 25 Ianuarie 2005 în US și Canada, data lansării variind de la țară la alta.
    * The Videos 1989-2004 Lansat pe 4 decembrie 2006

    Premii

    Metallica a câștigat șapte premii Grammy Awards:

    * 1989: Best Metal Performance - "One"
    * 1991: Best Metal Performance - "Stone Cold Crazy"
    * 1992: Best Metal Performance With Vocal - Metallica
    * 1999: Best Metal Performance - "Better than You"
    * 2000: Best Hard Rock Performance - "Whiskey in the Jar"
    * 2001: Best Rock Instrumental Performance - "The Call of Ktulu"
    * 2004: Best Metal Performance - "St. Anger"

    Kerrang! Awards:

    * 2003: Best Band On The Planet
    * 2004: Best Band On The Planet

    Sursa : aici
    avatar
    Aikad
    Member
    Member


    feminin
    Numarul mesajelor : 11
    Varsta : 34
    Localizare : ....
    Joburi/Distractii : ...
    Stare de spirit : ....
    Data de inscriere : 27/05/2008

    Metallica Empty Re: Metallica

    Mesaj  Aikad Joi Mai 29 2008, 10:52

    OMG cat ai luat ...

    Totusi, din cate imi aduc eu aminte, astia nu-s trash ? Eh, ma rog ...

    Am niste amintiri placute legate de melodiile de la Metallica, mai ales de 'Nothing Else Matters'.
    Canta bine baietii, chiar foarte bine. Cel putin, vocea lui Hetfield e chiar tare ^^ . Ca melodii preferate, le am pe 'Ride the Lightening', 'Turn the Page' si 'Enter Sandman', desi toate merita ascultate.

    Edit: acum am vazut si postul tau de la IRM ; )) O ora zici ? Mie cam un sfert de ora, chiar daca multe le stiam si am mai sarit cate-un rand-doua ; )) .
    Itchacy
    Itchacy
    Gold member
    Gold member


    masculin
    Numarul mesajelor : 472
    Varsta : 33
    Localizare : A lost city a.k.a. Bucuresti
    Joburi/Distractii : Anime , Manga , PC stuff , Gaming etc.
    Stare de spirit : Disturbed
    Data de inscriere : 13/05/2008

    Metallica Empty Re: Metallica

    Mesaj  Itchacy Joi Mai 29 2008, 11:20

    Yea ... Metallica Rulz !!! Sunt cei mai tari Very Happy gasesti melodii pentru absoult orice stare de spirit la ei si oricum toate melodiile sunt great great great cheers
    Si am stat o ora si ceva sa citesc articolul asta pentru ca aveam si intreruperi gen mess Razz
    Anywayz , they rule Twisted Evil

    Continut sponsorizat


    Metallica Empty Re: Metallica

    Mesaj  Continut sponsorizat


      Data/ora curentă este: Vin Mar 29 2024, 02:28